FOURTH TERM
WEEK MAY 18TH TO 22nd
Tuesday, May 18th
👌
Click and enjoy
https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5804649-party_time.html
Monday, May 18th
👌
Click and enjoy
Adjectives
----------------------------------------------
WEEK MAY 11TH TO 15th
Monday, May 11th
👌
Prepositions
Click and enjoy
https://quizizz.com/join?gc=115722
1-1
Remember to finish this activity.
Write six sentences using the adjectives and the family members.
Example: My brother is ______________
Don't forget to send a photo to my
e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
Papitos, recuerden enviar lo trabajado hoy en clase y esta actividad. Gracias!!!😉
-----------------------------------------
WEEK MAY 4TH TO 8th
Monday, May 4th
Family puzzle
Click and enjoy.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=218fa99f0f3a
------------------------------------------
WEEK APRIL 27th TO 30th
Tuesday, May 18th
👌
Click and enjoy
https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5804649-party_time.html
Monday, May 18th
👌
Click and enjoy
Adjectives
----------------------------------------------
WEEK MAY 11TH TO 15th
Monday, May 11th
👌
Prepositions
Click and enjoy
https://quizizz.com/join?gc=115722
1-1
Remember to finish this activity.
Write six sentences using the adjectives and the family members.
Example: My brother is ______________
Don't forget to send a photo to my
e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
Papitos, recuerden enviar lo trabajado hoy en clase y esta actividad. Gracias!!!😉
-----------------------------------------
WEEK MAY 4TH TO 8th
Monday, May 4th
Family puzzle
Click and enjoy.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=218fa99f0f3a
------------------------------------------
WEEK APRIL 27th TO 30th
Wednesday, April 29nd
1-1
Actitity No. 2
AGENDA: *Describe a monster face using the
expresion "I've got".
expresion "I've got".
*Use the vocabulary.
In the Notebook:
- Draw the monster and colour. Include all face's parts.
- Describe the monster using quantity (numbers), colours, adjectives and parts of the face.
Don't forget to send a photo to my
e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
Monday, April 27th
Queridos estudiantes de grado primero.
Aquí les dejo un enlace o el código de Quizizz para poder acceder al juego de las partes del cuerpo y la cara. Cualquiera de los dos les funciona. Esta solo por un día, o sea, solo hasta mañana a las 2 de la tarde.
-----------------------------------------
WEEK APRIL 20th TO 24th
Wednesday, April
22nd
1-2
Actitity No. 2
AGENDA: *Describe a monster face
using the
expresion "I've got".
expresion "I've got".
*Use the vocabulary.
In the Notebook:
- Draw the monster
and colour. Include all face's parts.
- Describe the monster
using quantity (numbers), colours, adjectives and parts of the
face.
Don't
forget to send a photo to my
e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
---------------------------------------------------
WEEK APRIL 13th to 17th
Friday, April 17th
Plataforma Cambridge lms: Pueden ingresar a la plataforma Cambridge para practicar vocabulario y expresiones vistas hasta el momento. Quedan abiertas para este ejercicio las Unidades 1, 2, 3 y 9.
Para ingresar recuerden que deben escribir Cambridge lms primary, ingresan el username que está en la primera página en el cuaderno de cada estudiante y luego el password.
Monday, April 13th
Clase virtual para el grado 1-2
Queridas familias del grado 1-2, aquí les estoy dejando el link con el cual podrán acceder a la actividad virtual del día de mañana martes 14 de abril. Los estudiantes deben tener a mano su cuaderno, lápiz rojo y lápiz normal. Gracias!!
Los espero, mañana martes 14 de abril a las 7:30 a.m.
*Como se está
iniciando cuarto periodo, les vamos a pedir el favor que los estudiantes
realicen en sus cuadernos, el separador triangular, así como lo tienen en los
periodos anteriores. Se envía foto con ejemplo y se debe cambiar el escrito por
Fourth term. Dejar la siguiente hoja en blanco y luego dar inicio a las
actividades.
Monday, April 13th
ACTIVITY No. 1
Agenda: Watch a video.
Recognize the face parts.
Draw your face in your notebook and write the parts as Trevor’s example
shows. This activity has to be presented on Wednesday, April 15th.
Don't
forget to send a photo to my e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
------------------------------------------------------------------------------- ACTIVITY No.1 Wednesday, March 17th
AGENDA: Recognize
and use "it's" and "they're".
Suzy:
Look Simon, it's a monkey!
Simon:
Yes, and they're tigers!
Let's
practice: Look at
the animals and write sentences with it's and they're according to the number
of each animal.
Download
the worksheet from EDUX.
ACTIVITY No.2 Thursday, March 19th and Friday, March 20th
AGENDA: Describe how nice are the animals. Use adjectives vocabulary (ugly, beautiful, clean, dirty, old, young, short, long, big, small) and they're.
Look at the next picture and write sentences about the animals on your notebooks. Say how they are.
Example: 1. The hippos are dirty.
2. The monkeys on the trees are small.
ACTIVITY No. 3 Wednesday, March 25th and Thursday, March 26th.
AGENDA: Recognize vocabulary about animals body parts
a. Look at the next videos and practice the vocabulary
b. Draw a wild animal on your notebook and write their body parts: ears, nose, mouth, eyes, legs, tail.
Don't forget to send a photo to my e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
Wednesday, March 25th
Clase virtual para el grado 1-1
Queridas familias del grado 1-1, aquí les estoy dejando el link con el cual podrán acceder a la actividad virtual del día de mañana. Los estudiantes deben tener a mano su cuaderno y lápiz. Gracias
Los espero, mañana jueves 26 de Marzo a las 7:40 am.
Thursday, March 26th
Clase virtual para el grado 1-2
Queridas familias del grado 1-2, aquí les estoy dejando el link con el cual podrán acceder a la actividad virtual del día de mañana. Los estudiantes deben tener a mano su cuaderno y lápiz. Gracias
Los espero, mañana viernes 27 de Marzo a las 10:15 am.
CLASE VIRTUAL 1
Para las familias que estén interesadas en el archivo de la actividad virtual 1 "It's a..." y "They're", puede solicitarlo por mi correo, puesto que el blog no permite adjuntar archivos de documentos. Gracias!!
Mi e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
Friday, March 27th
Clase virtual para el grado 1-1
Queridas familias del grado 1-1, aquí les estoy dejando el link con el cual podrán acceder a la actividad virtual del día lunes. Los estudiantes deben tener a mano su cuaderno y lápiz. Gracias
Los espero, el lunes 30 de Marzo a las 10:15 am.
Monday, March 30th
Clase virtual para el grado 1-2
Queridas familias del grado 1-2, aquí les estoy dejando el link con el cual podrán acceder a la actividad virtual del día lunes. Los estudiantes deben tener a mano su cuaderno y lápiz. Gracias
Los espero, el martes 31 de Marzo a las 7:30 a.m.
CLASE VIRTUAL 2
Para las familias que estén interesadas en el archivo de la actividad virtual 2 "Animal's body parts", puede solicitarlo por mi correo, puesto que el blog no permite adjuntar archivos de documentos. Gracias!!
Mi e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
ACTIVITY No. 4 Wednesday, April 1st
AGENDA: Describe the animals' body parts.
Look at the picture
and say how long, short, big, small, beautiful or ugly are their parts.
Write on your notebook, 6 sentences about the wild animals. This activity has to be presented on Friday, April 3rd.
Examples: The tiger has got a long tail
The crocodile has got a big
mouth.
Don't forget to send a photo to my e-mail: mppuentesl@fmsnor.org
0 comentarios:
No se permiten comentarios nuevos.