Con tecnología de Blogger.

PRIMERO

FOURTH TERM
WEEK MAY 18TH TO 22nd

Tuesday, May 18th
👌
Click and enjoy
https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5804649-party_time.html


Monday, May 18th
👌
Click and enjoy
Adjectives



----------------------------------------------
WEEK MAY 11TH TO 15th

Monday, May 11th
👌
Prepositions
Click and enjoy
https://quizizz.com/join?gc=115722


1-1
Remember to finish this activity. 
Write six sentences using the adjectives and the family members. 
Example: My brother is ______________

Don't forget to send a photo to my 
e-mail: mppuentesl@fmsnor.org

Papitos, recuerden enviar lo trabajado hoy en clase y esta actividad. Gracias!!!😉

-----------------------------------------
WEEK MAY 4TH TO 8th

Monday, May 4th
Family puzzle
Click and enjoy.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=218fa99f0f3a

------------------------------------------
WEEK APRIL 27th TO 30th


Wednesday, April 29nd
1-1
Actitity No. 2        

AGENDA: *Describe a monster face using the 
                   expresion "I've got".
                 *Use the vocabulary.

In the Notebook:
  1. Draw the monster and colourInclude all face's parts.
  2. Describe the monster using quantity (numbers), colours, adjectives and parts of the face. 
Don't forget to send a photo to my 
e-mail: mppuentesl@fmsnor.org



Monday, April 27th
Queridos estudiantes de grado primero. 
Aquí les dejo un enlaceel código de Quizizz para poder acceder al juego de las partes del cuerpo y la cara. Cualquiera de los dos les funciona. Esta solo por un día, o sea, solo hasta mañana a las 2 de la tarde. 







-----------------------------------------
WEEK APRIL 20th TO 24th


Wednesday, April 22nd
1-2
Actitity No. 2        

AGENDA: *Describe a monster face using the 
                   expresion "I've got".
                 *Use the vocabulary.

In the Notebook:
  1. Draw the monster and colour. Include all face's parts.
  2. Describe the monster using quantity (numbers), colours, adjectives and parts of the face. 
Don't forget to send a photo to my 
e-mail: mppuentesl@fmsnor.org





---------------------------------------------------

WEEK APRIL 13th to 17th    


Friday, April 17th

Plataforma Cambridge lms: Pueden ingresar a la plataforma Cambridge para practicar vocabulario y expresiones vistas hasta el momento. Quedan abiertas para este ejercicio las Unidades 1, 2, 3 y 9. 
Para ingresar recuerden que deben escribir Cambridge lms primary, ingresan el username que está en la primera página en el cuaderno de cada estudiante y luego el password.

Have a nice weekend!!!


Wednesday, April 15th


Monday, April 13th

Clase virtual para el grado 1-2

Queridas familias del grado 1-2, aquí les estoy dejando el link con el cual podrán acceder a la actividad virtual del día de mañana martes 14 de abril. Los estudiantes deben tener a mano su cuaderno, lápiz rojo y lápiz normal. Gracias!!

Los espero, mañana martes 14 de abril a las 7:30 a.m.



Welcome to fourth term!!!

*Como se está iniciando cuarto periodo, les vamos a pedir el favor que los estudiantes realicen en sus cuadernos, el separador triangular, así como lo tienen en los periodos anteriores. Se envía foto con ejemplo y se debe cambiar el escrito por Fourth term. Dejar la siguiente hoja en blanco y luego dar inicio a las actividades.





Monday, April 13th

ACTIVITY No. 1          

Agenda: Watch a video.
              Recognize the face parts.


  
Draw your face in your notebook and write the parts as Trevor’s example shows. This activity has to be presented on Wednesday, April 15th



Don't forget to send a photo to my e-mail: mppuentesl@fmsnor.org



------------------------------------------------------------------------------- ACTIVITY No.1   Wednesday, March 17th

AGENDA: Recognize and use "it's" and "they're". 


Suzy: Look Simon, it's a monkey!
Simon: Yes, and they're tigers!     

Let's practice: Look at the animals and write sentences with it's and they're according to the number of each animal.
Download the worksheet from EDUX.





ACTIVITY No.2 Thursday, March 19th and Friday, March 20th 


AGENDA: Describe how nice are the animals. Use adjectives vocabulary (ugly, beautiful, clean, dirty, old, young, short, long, big, small) and they're.



Look at the next picture and write sentences about the animals on your notebooks. Say how they are.






Example:    1. The hippos are dirty.
                         2. The monkeys on the trees are small.





ACTIVITY No. 3  Wednesday, March 25th and Thursday, March 26th.

AGENDA: Recognize vocabulary about animals body parts

a. Look at the next videos and practice the vocabulary




b. Draw a wild animal on your notebook and write their body parts: ears, nose, mouth, eyes, legs, tail.

Don't forget to send a photo to my e-mail: mppuentesl@fmsnor.org




Wednesday, March 25th

Clase virtual para el grado 1-1

Queridas familias del grado 1-1, aquí les estoy dejando el link con el cual podrán acceder a la actividad virtual del día de mañana. Los estudiantes deben tener a mano su cuaderno y lápiz. Gracias

Los espero, mañana jueves 26 de Marzo a las 7:40 am.  

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ODhlYWY5NTktZTYxNy00YjE2LTg1NTYtODAzMDYxOGU1M2Q3%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%229116bd9b-72de-4511-a785-b02a04195b9f%22%2c%22Oid%22%3a%22e636a632-bbab-401c-9423-6d437511ccd3%22%7d




Thursday, March 26th

Clase virtual para el grado 1-2

Queridas familias del grado 1-2, aquí les estoy dejando el link con el cual podrán acceder a la actividad virtual del día de mañana. Los estudiantes deben tener a mano su cuaderno y lápiz. Gracias

Los espero, mañana viernes 27 de Marzo a las 10:15 am.




Friday, March 27th
CLASE VIRTUAL 1

Para las familias que estén interesadas en el archivo de la actividad virtual 1 "It's a..." y "They're", puede solicitarlo por mi correo, puesto que el blog no permite adjuntar archivos de documentos. Gracias!!

Mi e-mail: mppuentesl@fmsnor.org





Friday, March 27th

Clase virtual para el grado 1-1

Queridas familias del grado 1-1, aquí les estoy dejando el link con el cual podrán acceder a la actividad virtual del día lunes. Los estudiantes deben tener a mano su cuaderno y lápiz. Gracias

Los espero, el lunes 30 de Marzo a las 10:15 am.





Monday, March 30th

Clase virtual para el grado 1-2

Queridas familias del grado 1-2, aquí les estoy dejando el link con el cual podrán acceder a la actividad virtual del día lunes. Los estudiantes deben tener a mano su cuaderno y lápiz. Gracias


Los espero, el martes 31 de Marzo a las 7:30 a.m.




Tuesday, March 31st
CLASE VIRTUAL 2





Para las familias que estén interesadas en el archivo de la actividad virtual 2 "Animal's body parts", puede solicitarlo por mi correo, puesto que el blog no permite adjuntar archivos de documentos. Gracias!!

Mi e-mail: mppuentesl@fmsnor.org




ACTIVITY No. 4     Wednesday, April 1st

AGENDA: Describe the animals' body parts. 

Look at the picture and say how long, short, big, small, beautiful or ugly are their parts. 


Write on your notebook, 6 sentences about the wild animals. This activity has to be presented on Friday, April 3rd. 

ExamplesThe tiger has got a long tail
                  The crocodile has got a big mouth.

Don't forget to send a photo to my e-mail: mppuentesl@fmsnor.org

0 comentarios: